Blog

5 tips til at tiltrække nye kunder til din sportsudstyr forretning

Det er ret indlysende, at uden kunder har du ikke en forretning. Men at tiltrække nye kunder sker ikke automatisk. Du skal finde måder at nå dem på, trække dem ind og få dem til at komme tilbage efter mere. Din sportsbutik har brug for en marketingplan, der omhandler, hvordan man tiltrækker kunder og øger salget.

1. Identificer din målgruppe

Dette trin vil kræve noget analyse, at komme derud og tale med forskellige demografiske grupper og noget god gammeldags brainstorming. Tænk på den slags mennesker, der vil blive tiltrukket af dit produkt eller din tjeneste. Du kan starte med virkelig generelle kategorier – henvender din virksomhed sig for eksempel til mænd, kvinder eller begge dele. Du kan også opdele det efter alder, indkomst og placering, for at nævne nogle få. Tricket er at nå et mål, der er specifikt nok til at være værd at målrette mod, men ikke så specifikt, at du skærer potentielle kunder ud.

 

For eksempel, kontrast to nichegrupper: “kvinder i alderen 30-50” versus “kvinder i alderen 30-50, der kan lide yoga, egne hunde og bor inden for 10 km fra vores butik.” Se, hvor meget nemmere det ville være at udforme et specifikt målbudskab til sidstnævnte gruppe? Måske sælger du sportstøj – du kan arrangere en Twilight Yoga og Yappy Hour (f.eks. tag dine hunde med) i en lokal hundepark for at lokke nye kunder til at prøve dine produkter. Jo mere du ved om din kunde, jo gladere kan du gøre dem med dine direkte, kun for dem (eller det ser ud til!) markedsføring, begivenheder og produkter.

2. Brug Direct Response Marketing til at tiltrække kunder

Direkte markedsføring fungerer bedst, når du laver spændende overbevisende budskaber designet til at tiltrække kunder og vække deres kollektive interesse. Nogle brands gør det ved at tilbyde belønninger for tilmelding. Sørg for at inkludere opfordringer til handling på din hjemmeside og i din fysiske butik – lad folk vide, at de muligvis går glip af gode muligheder med din virksomhed.

3. Giv noget væk for at lokke nye kunder

At give væk gratis eller nedsatte produkter kan bringe kunder gennem dine døre. Du kan for eksempel tilbyde rabat til førstegangskunder – måske får de 10 % rabat på deres første køb. Du kan også tilbyde incitamenter for dine nuværende kunder til at henvise nye kunder – som at tilbyde dem 30 kr i rabat for hver ny kunde, de henter. Så har du nye kunder, der kommer ind, og din oprindelige kunde vil vende tilbage for at drage fordel af rabatten. Det er værd at barbere de 30 kr. af for at øge salget generelt.

4. Giv din virksomhed et ansigtsløft for at øge salget

Du ønsker, at din virksomhed skal sætte sit bedste fodfæste lige fra starten. I stedet for at forsømme din butiksfacade, giv den et kritisk blik og vurder din butik, som om du var en helt ny kunde. Er det rent og godt oplyst? Er din skiltning i god stand? Er det synligt fra vejen?

 

På samme måde bør indersiden af din butik være ren, i god stand og designet til at passe til dit brands image og dine målkunders smag. Du bør også overveje det fysiske layout – er det nemt for kunder at bevæge sig gennem butikken? Er der trange områder, som du kan omarrangere? Måske kan du flytte rundt på displays for at gøre det nemt for kunderne at blive hængende lidt længere og se nogle flere af dine produkter, når de bevæger sig gennem butikken.

5. Få det (rigtige) ord ud

I disse dage er mund-til-mund-reklamer virkelig mund-til-internet. Ræk ud til dine personlige sociale netværk og fortæl dem om din virksomhed. Bed dem om at følge din virksomhed på sociale medier og sprede budskabet til deres venner og videre. Hold en aktiv tilstedeværelse på sociale medier samt en professionel hjemmeside, og brug det til at holde kontakten med dine kunder.

Recommended Articles